Oswoić jarmuż. Zdrową zieleninę. Jarmużowe pesto. Jego konsystencja zależeć będzie od tego, ile dodacie oliwy. Moje jest gęste, bo kanapkowe. Jarmuż z tymi dodatkami jest delikatnie wyczuwalny. Ostra papryczka oddaje swoją moc. Jarmużowe pesto super smakuje z dobrym chlebem jak i rewelacyjnie z dobrym ciemnym makaronem. Serdecznie Wam polecam, to jeden z ekspresowych dodatków- na szybką kolację czy przekąskę dla niezapowiedzianych gości. Lub takich, którzy zapowiadają się w ostatniej chwili. Minimum składników- rewelacyjny efekt. Zdrowe!

Potrzebujemy:

-2 szklanki oczyszczonych z łodyżek liści świeżego jarmużu

-1/4 szklanki łuskanych pestek słonecznika
-1 ostra papryczka
-oliwa z oliwek (wedle uznania)
-świeżo mielony pieprz ( u mnie nieprzyzwoicie dużo)
-2 szczypty kurkumy
-szczypta gałki muszkatołowej mielonej
-2 stołowe łyżki mielonego sera (np. bursztyn, parmezan)

A robi się to tak:
-pestki słoneczki podprażamy na patelni, rozdrabniamy blenderem
-z papryczki usuwamy pestki, kroimy drobno
-jarmuż rozdrabniamy w blenderze, dodajemy przyprawy, pestki słoneczka, papryczkę,ser
-dodajemy oliwę ilość dla konsystencji jest zupełnie umowna